Tuesday, 5 April 2011

cara SENANG cakap 'saya suka awk'

salam!


''k,aku suka kat sorg minah nie...mcm mana nak bg tahu dia dgn cara senang eakk??''
''cara senang?? hmm~ aku tahu..''



....






....




.....




...

...



senang je..ko pergi kat dia ko cakap lah..sy suka awk! kan senang je 2..hahahha...
dush!  ( x pasal2 kena tumbuk )...hahaha


 


ok2,kalau mcm 2..x kan nak guna 'mengorat cara susah' hak3..
bayangkan ayatnya...


''k,aku suka kat sorg minah nie,ada x cara SUSAH nak ckp?''
hahaha...




hmm..semua nak cara senang,mudah..kaya cara mudah,sihat cara mudah..nak ngorat pon cara senang?
cara senang bkn selalu berjaya? kan?? bukan senang nak senang,bkn susah nak susah..kalau nak capai kejayaan 2..kena lalui yg susah dulu baru senang kan???


walaupon,sesuatu kejayaan 2 dapat dirangkul dgn cara mudah..x semestinya ia dapat kekal lama..


contoh,perompak rompak bank sbb nak duit..bila dah dapat duit,dah kaya..hidup senang..tp,last2 kena tangkap dek polis..sia2 je kan??? tapi,kalau berusaha btl2..bila dah kaya dgn duit halal plak 2..hidup pon tenang..


kalau segala usaha kita tidak mendpt kejayaan,mungkin tuhan nak uji kita..tapi,sekurang2 nya kita berusaha..x kan nak bertawakal je..maksud tawakal 2 sendiri pon..BERSERAH SELEPAS BERUSAHA


p / s : renung-renungkan dan selamat beramal! hahaha

2 comments:

nabihancakap said...

hahahaha.. terus trg kan bagus

KK said...

terus terg dgn cara susah @ senang?? hehe