Sunday, 7 April 2013

Simple Giveaway by Hanis Masturina

Assalamualaikum...
mlm2 nie mood nk bersegmen..eh
berGA sdh dtg..
byk sgt segmen nya..
so, terpaksa la tapis2 sket..
memilih? memang pon...muahahaha

*tp terasa jgk mcm nk join smua...zzzzz*


tag?
oke tag

DIA dan DIA

*kalau nk join tekan la banner tue dgn penuh semangat okeh? ^^

p/s : buat apa2, percaya pada Allah swt.

Saturday, 6 April 2013

10 ucapan paling beracun bagi pelajar!

Assalamualaikum
kali nie KK nak share 
10 ucapan paling beracun bagi pelajar
daripada Prof. Muhaya
yang sgt KK hormat n minati
*rsa mcm nak pergi je rncgn2 dy*

‎10 Ucapan Paling Beracun Seorang Penuntut Ilmu - Prof Dr Muhaya

1. 'Saya Tidak Tahu di Mana Nak Mula.'
Ini masalah biasa. Jangan gelabah. Biasalah, kalau kita bingung dengan jumlah subjek yang banyak untuk di-pelajari. Mulakan dengan menyenaraikan semua perkara yang kita perlu tahu dan yang boleh dicari daripada sukatan pelajaran atau segala yang diberitahu oleh pensyarah. Bahagikan beban kerja pada beberapa bahagian yang boleh diurus. Belajar mengutamakan kerja yang utama dan jadualkan masa kita secara realistik. Displinkan diri dengan membiasakan diri kita selama beberapa minit tempoh antara kuliah untuk megulangkaji nota-nota kuliah. Elakkan menangguh kerja ke saat-saat akhir dan mula belajar seawal mungkin dengan tempoh minima empat jam sehari.

2. 'Banyaknya Nak Belajar, dan Masanya Pula Sikit.'
Bijak bertindak. Pastikan kita amalkan BTU (Baca awal, Tumpu, Ulangkaji) terhadap kuliah-kuliah kita. Buat helaian rumusan pengajian untuk semua subjek yang ada. Kerja ini boleh dipermudahkan dengan kumpulan belajar kita. Rumusan ini termasuklah nota kuliah, tutorial, pembelajaran berasaskan masalah dan kerja-kerja makmal yang perlu disaling-kaitkan. Kenalpasti topik-topik yang paling penting yang diberi penekanan oleh pensyarah dan bahagian-bahagian yang sukar difahami.

3. 'Susahnya Subjek Ini, Saya Tak Faham Langsung!'
Bersabarlah! Mempelajari ciptaan Tuhan yang paling tinggi sudah tentu tidak mudah. Tetapi percayalah pada pesanan saya, sebaik sahaja kita memperolehi ilmu pengetahuan, ia akan memberi kepuasan dalam hidup kita. Anggapnya sebagai suatu cabaran. Pendekatan yang baik ialah dengan berbincang dengan rakan- rakan lain dalam kelas. Kita akan rasa lega apabila diberitahu rakan-rakan lain juga mendapati subjek itu sukar. Beranikan diri buat temu janji dengan pensyarah untuk mendapatkan penjelasan bagi bahagian-bahagian yang sukar. Pensyarah sudah tentu amat suka untuk membantu. Secara peribadi saya berasa amat gembira apabila penuntut bertanya kepada saya. Satu perkara penting perlu diingati, bahawa lebih sukar sesuatu subjek itu, lebih berguna ianya untuk masa pratikal klinikal dan pengajian lanjutan lepas ijazah.

4. 'Saya Baca, Saya Faham, Tetapi Saya Tak Boleh Ingat Langsung.'
Berbincanglah. Kita akan ingat lebih baik bagi perkara-perkara yang dibincangkan secara mendalam. Hasil penyelidikan telah menunjukkan bahawa kita ingat 70% daripada apa yang kita bincangkan. Cuba kaitkannya dengan sesuatu yang bermakna kepada kita. Semasa berbincang, cuba kaitkan topik tersebut dengan contoh-contoh sendiri. Cuba salingkait subjek dengan apa yang kita pelajari sebelum ini.

5. 'Agak-agaknya Saya Faham.'
Jangan terlalu yakin. Uji diri sendiri dengan berbincang mengenai subjek tersebut. Bina soalan-soalan dengan rakan-rakan kita mengenai bahagian-bahagian penting dan uji sesama sendiri. Sentiasa ingat fakta yang ditekankan oleh pensyarah semasa dalam kuliah. Kaji hubungkait antara setiap topik. Cuba bina soalan-soalan peperiksaan kita sendiri untuk topik yang dibincangkan dan beri jawapan.

6. 'Banyaknya Nak Kena Ingat.'
Susun atur maklumat kita. Maklumat lebih mudah diingati jika dipersembahkan dalam bentuk rangka kerja yang tersusun supaya maklumat boleh diperolehi semula dengan cara yang sistematik. Ada banyak teknik yang dapat membantu kita menyusun atur maklumat baru.

7. 'Baru Sebentar Tadi Saya Ingat.'
Kaji semula. Selepas membaca satu bahagian kaji semula dan amalkan output learning iaitu mengeluarkan kembali fakta yang dipelajari. Cuba reka soalan mengenai bahagian tersebut dan jawab. Jika kita tidak boleh ingat lagi, baca semula pada tempat yang kita tidak ingat. Lebih banyak kita mengambil masa untuk belajar, lebih banyak yang boleh diingat. Walaupun kita boleh ingat kesemua fakta, kita masih perlu terus belajar kerana pembelajaran berterusan boleh menjadikan bahan yang dipelajari tidak mungkin dilupai. Dengan kata lain kita tidak mungkin terlebih belajar. Walau bagaimanapun, bagaimana kita mengatur dan menggabungkan maklumat baru amat penting daripada berapa lama kita mengambil masa untuk belajar. Bukan berapa lama kita belajar yang penting tetapi berapa banyak yang kita perolehi semasa sesi belajar itu lebih penting. Berapa banyak yang kita telah pelajari boleh dibuktikan daripada jumlah soalan yang boleh dijawab. Cuba sediakan soalan berbentuk esei dan jawab sendiri, kemudian cuba jawab soalan aneka pilihan untuk mengukuhkan apa yang telah dipelajari.

8. 'Tapi Saya Suka Belajar Atas Katil Saya.'
Ini tidak baik. Ambil berat terhadap pelajaran kita. Membaca buku untuk pengajian tidak sama dengan membaca buku cerita. Kita mesti belajar dengan kertas dan pen di tangan dan catat atau buat rajah untuk belajar secara aktif. Kita tidak boleh belajar sambil berbaring. Lagi pun, kita boleh ingat semula lebih baik bila situasi belajar sama seperti situasi semasa ujian. Lebih mirip antara suasana belajar dengan suasana ujian, maka lebih banyak bahan yang boleh diigati semasa ujian.

9. 'Saya Belajar Lebih Baik Pada Saat-saat Akhir.' Ini tidak benar sama sekali. Ingatan bertambah apabila masa belajar meliputi tempoh masa yang panjang. Sudah pasti jika belajar pada saat akhir ada hormon yang boleh dirembeskan akibat tekanan yang membuat kita rasa tangkas, cergas dan bertenaga untuk belajar. Walau bagai-manapun kecergasan ini akan mengakibatkan kita mudah penat dan diserang gelabah terutama sekali apabila kita dapati terlalu banyak yang mesti dipelajari. Belajar di saat-saat akhir adalah sia-sia dan kesannya akan dirasai semasa peperiksaan. Saya pernah melihat rakan saya yang bersikap sedemikian akhirnya terpaksa mengulangi beberapa kertas dan akhirnya terpaksa mengulangi seluruh tahun akademik tersebut dan ada di antara mereka menamatkan pengajian mereka dua tahun lebih lewat daripada sepatutnya ber-banding dengan siswazah lain. Keadaan ini membuat mereka kecewa dan kurang keyakinan diri.

10. 'Saya Akan Berjaga Sepanjang Malam Sehingga Saya Habis Belajar.'
Keadaan ini kurang produktif. Perkara yang amat penting semasa ujian ialah berfikiran cergas. Elakkan keletihan minda. Rehat sebentar berulang kali semasa mentelaah. Sebelum ujian rehatkan minda kita. Adalah amat penting kita menjaga diri kita sebelum peperiksaan. Makan betul-betul, tidur cukup dan bersenam secukupnya dan berdoalah bersungguh-sungguh

Wednesday, 27 March 2013

I Love You so

Assalamualaikum

kali nie nak kongsi lirik lagu yang sangaddd *nmpk x bile bdk2 mengeja*
best~ and touched ur heart..
ce hayati dengan mata hati.. :')


"I Love You So"

I pray to God
My heart, soul, and body
Every single day of my life
With every breath I solemnly promise
To try to live my life for you

O Allah, You did revive my soul
And shone Your light into my heart
So pleasing You is now my only goal
Oh I love You so
I love You so (I love You so)

[Chorus:]
Now I know how it’s like
To have a precious love in my life
Now I know how it feels
To finally be at peace inside
I wish that everybody knew
How amazing it feels to love You
I wish that everyone could see
How Your love has set me free
Set me free and made me strong

O Allah, I’m forever grateful to You
Whatever I say could never be enough
You gave me strength to overcome my uncertainties
And stand firm against all the odds

You are the one who did revive my soul
You shone Your light into my heart
So pleasing You is now my only goal
Oh I love You so
I love You so (I love You so)

[Chorus]

My love, my life, my days, my nights, my wealth, my prayers – all for You
 [x2]
And I swear that I will never put anyone or anything before You
My love, my life, my days, my nights, my wealth, my prayers – all for You

[Chorus]


p/s : apa yang kite perlu sebenarnya adalah keredhaanNYA :) dan 
sebenar2 cinta adalah cinta Allah swt 

Friday, 22 March 2013

Keyboard shortcuts!

Assalamualaikum

klau korg nak tahu..
keyboard pc or lappy 
ade byk shortcut y blh digunakan

so, bukan ke memudahkan kerja? 
ntah2, nnti xperlu guna mouse or touch pad lgda
ahhaha...smua kat keyboard

okeh jom usha

Keyboard Shorcuts (Microsoft Windows)
1. CTRL+C (Copy)
2. CTRL+X (Cut)
...... 3. CTRL+V (Paste)
4. CTRL+Z (Undo)
5. DELETE (Delete)
6. SHIFT+DELETE (Delete the selected item permanently without placing the item in the Recycle Bin)
7. CTRL while dragging an item (Copy the selected item)
8. CTRL+SHIFT while dragging an item (Create a shortcut to the selected item)
9. F2 key (Rename the selected item)
10. CTRL+RIGHT ARROW (Move the insertion point to the beginning of the next word)
11. CTRL+LEFT ARROW (Move the insertion point to the beginning of the previous word)
12. CTRL+DOWN ARROW (Move the insertion point to the beginning of the next paragraph)
13. CTRL+UP ARROW (Move the insertion point to the beginning of the previous paragraph)
14. CTRL+SHIFT with any of the arrow keys (Highlight a block of text)
SHIFT with any of the arrow keys (Select more than one item in a window or on the desktop, or select text in a document)
15. CTRL+A (Select all)
16. F3 key (Search for a file or a folder)
17. ALT+ENTER (View the properties for the selected item)
18. ALT+F4 (Close the active item, or quit the active program)
19. ALT+ENTER (Display the properties of the selected object)
20. ALT+SPACEBAR (Open the shortcut menu for the active window)
21. CTRL+F4 (Close the active document in programs that enable you to have multiple documents opensimultaneou sly)
22. ALT+TAB (Switch between the open items)
23. ALT+ESC (Cycle through items in the order that they had been opened)
24. F6 key (Cycle through the screen elements in a window or on the desktop)
25. F4 key (Display the Address bar list in My Computer or Windows Explorer)
26. SHIFT+F10 (Display the shortcut menu for the selected item)
27. ALT+SPACEBAR (Display the System menu for the active window)
28. CTRL+ESC (Display the Start menu)
29. ALT+Underlined letter in a menu name (Display the corresponding menu) Underlined letter in a command name on an open menu (Perform the corresponding command)
30. F10 key (Activate the menu bar in the active program)
31. RIGHT ARROW (Open the next menu to the right, or open a submenu)
32. LEFT ARROW (Open the next menu to the left, or close a submenu)
33. F5 key (Update the active window)
34. BACKSPACE (View the folder onelevel up in My Computer or Windows Explorer)
35. ESC (Cancel the current task)
36. SHIFT when you insert a CD-ROMinto the CD-ROM drive (Prevent the CD-ROM from automatically playing)
Dialog Box - Keyboard Shortcuts
1. CTRL+TAB (Move forward through the tabs)
2. CTRL+SHIFT+TAB (Move backward through the tabs)
3. TAB (Move forward through the options)
4. SHIFT+TAB (Move backward through the options)
5. ALT+Underlined letter (Perform the corresponding command or select the corresponding option)
6. ENTER (Perform the command for the active option or button)
7. SPACEBAR (Select or clear the check box if the active option is a check box)
8. Arrow keys (Select a button if the active option is a group of option buttons)
9. F1 key (Display Help)
10. F4 key (Display the items in the active list)
11. BACKSPACE (Open a folder one level up if a folder is selected in the Save As or Open dialog box)

Microsoft Natural Keyboard Shortcuts
1. Windows Logo (Display or hide the Start menu)
2. Windows Logo+BREAK (Display the System Properties dialog box)
3. Windows Logo+D (Display the desktop)
4. Windows Logo+M (Minimize all of the windows)
5. Windows Logo+SHIFT+M (Restorethe minimized windows)
6. Windows Logo+E (Open My Computer)
7. Windows Logo+F (Search for a file or a folder)
8. CTRL+Windows Logo+F (Search for computers)
9. Windows Logo+F1 (Display Windows Help)
10. Windows Logo+ L (Lock the keyboard)
11. Windows Logo+R (Open the Run dialog box)
12. Windows Logo+U (Open Utility Manager)
13. Accessibility Keyboard Shortcuts
14. Right SHIFT for eight seconds (Switch FilterKeys either on or off)
15. Left ALT+left SHIFT+PRINT SCREEN (Switch High Contrast either on or off)
16. Left ALT+left SHIFT+NUM LOCK (Switch the MouseKeys either on or off)
17. SHIFT five times (Switch the StickyKeys either on or off)
18. NUM LOCK for five seconds (Switch the ToggleKeys either on or off)
19. Windows Logo +U (Open Utility Manager)
20. Windows Explorer Keyboard Shortcuts
21. END (Display the bottom of the active window)
22. HOME (Display the top of the active window)
23. NUM LOCK+Asterisk sign (*) (Display all of the subfolders that are under the selected folder)
24. NUM LOCK+Plus sign (+) (Display the contents of the selected folder)
25. NUM LOCK+Minus sign (-) (Collapse the selected folder)
26. LEFT ARROW (Collapse the current selection if it is expanded, or select the parent folder)
27. RIGHT ARROW (Display the current selection if it is collapsed, or select the first subfolder)
Shortcut Keys for Character Map
After you double-click a character on the grid of characters, you can move through the grid by using the keyboard shortcuts:
1. RIGHT ARROW (Move to the rightor to the beginning of the next line)
2. LEFT ARROW (Move to the left orto the end of the previous line)
3. UP ARROW (Move up one row)
4. DOWN ARROW (Move down one row)
5. PAGE UP (Move up one screen at a time)
6. PAGE DOWN (Move down one screen at a time)
7. HOME (Move to the beginning of the line)
8. END (Move to the end of the line)
9. CTRL+HOME (Move to the first character)
10. CTRL+END (Move to the last character)
11. SPACEBAR (Switch between Enlarged and Normal mode when a character is selected)
Microsoft Management Console (MMC)
Main Window Keyboard Shortcuts
1. CTRL+O (Open a saved console)
2. CTRL+N (Open a new console)
3. CTRL+S (Save the open console)
4. CTRL+M (Add or remove a console item)
5. CTRL+W (Open a new window)
6. F5 key (Update the content of all console windows)
7. ALT+SPACEBAR (Display the MMC window menu)
8. ALT+F4 (Close the console)
9. ALT+A (Display the Action menu)
10. ALT+V (Display the View menu)
11. ALT+F (Display the File menu)
12. ALT+O (Display the Favorites menu)

MMC Console Window Keyboard Shortcuts
1. CTRL+P (Print the current page or active pane)
2. ALT+Minus sign (-) (Display the window menu for the active console window)
3. SHIFT+F10 (Display the Action shortcut menu for the selected item)
4. F1 key (Open the Help topic, if any, for the selected item)
5. F5 key (Update the content of all console windows)
6. CTRL+F10 (Maximize the active console window)
7. CTRL+F5 (Restore the active console window)
8. ALT+ENTER (Display the Properties dialog box, if any, for theselected item)
9. F2 key (Rename the selected item)
10. CTRL+F4 (Close the active console window. When a console has only one console window, this shortcut closes the console)
Remote Desktop Connection Navigation
1. CTRL+ALT+END (Open the Microsoft Windows NT Security dialog box)
2. ALT+PAGE UP (Switch between programs from left to right)
3. ALT+PAGE DOWN (Switch between programs from right to left)
4. ALT+INSERT (Cycle through the programs in most recently used order)
5. ALT+HOME (Display the Start menu)
6. CTRL+ALT+BREAK (Switch the client computer between a window and a full screen)
7. ALT+DELETE (Display the Windows menu)
8. CTRL+ALT+Minus sign (-) (Place a snapshot of the active window in the client on the Terminal server clipboard and provide the same functionality as pressing PRINT SCREEN on a local computer.)
9. CTRL+ALT+Plus sign (+) (Place asnapshot of the entire client window area on the Terminal server clipboardand provide the same functionality aspressing ALT+PRINT SCREEN on a local computer.)

Microsoft Internet Explorer Keyboard Shortcuts
1. CTRL+B (Open the Organize Favorites dialog box)
2. CTRL+E (Open the Search bar)
3. CTRL+F (Start the Find utility)
4. CTRL+H (Open the History bar)
5. CTRL+I (Open the Favorites bar)
6. CTRL+L (Open the Open dialog box)
7. CTRL+N (Start another instance of the browser with the same Web address)
8. CTRL+O (Open the Open dialog box,the same as CTRL+L)
9. CTRL+P (Open the Print dialog box)
10. CTRL+R (Update the current Web )

Tuesday, 19 March 2013

Segmen Jom Pilih Hadiah

Assalamualaikum wbt
bismillah...
OMG OMG OMG..





tlg jgn bg taw rkan blogger ada segmen hebat berlangsung!
hadiah blh plih sndri plak tue
zzzzz....
*gaya iklan zalora*


okeh2..dgn PENUH DEMAND, KK pilih hadiah nie!

  1. SHESAIDO BLACK MASK
  2. BODY SCRUB D HERB
  3. TOPUP RM10 


oke done..
uik..nak join jgk? oke jom..
klik banner dgn penuh bersemangat okeh! :)

Thursday, 14 March 2013

Wordless Wednesday : Hati Mati

Asslamualaikum



Astaqfirullah hal a'zim
nauzubillah min zalik :)

Monday, 11 March 2013

New look! Thanks Ain :)

Assalamualaikum..

wah wah wah...
impian direalisasikan :)
Alhamdulillah..
Now, I thought it was 98% completed!

since, I mentioned before,
that I really want to renovate this blog..
I got it! haha..
Alhamdulillah..

thanks to Ain for making me this lovely header
*touched*
tgk la kat ats tue..heheh...
header baru tu~ *hidung tggi*


and thanks to capital B for gave me this freebis
oke tipu, I searched kat google jea..hahaha
*kalau blh cari blik link blog tue, blh jgk backlink kan kat dy...huhu*

p/s : kalau korg nk tempah header blh la p kat blog Ain..
to Ain : akk rasa ain blh jea amik tempahan header.. :)

Friday, 8 March 2013

Contact Lens ( kanta mata? )

Assalamualaikum..
skrg makin ramai y pakai CL ( contact lens )

KK dulu pon pakai jgk..
*dulu! tegas dan *bila perlu shj

sebelum tgk cara pakai atau penjagaan CL..
jom tgk hukum dulu 
* y paling penting..


nie hukum utk y kaler..
kalau y biasa..

Tujuan perubatan – iaitu orang yang memakainya kerana masalah mata yang dihadapinya, iaitu ia memakainya sebagai ganti cermin mata. Hukumnya adalah harus dengan syarat tidak mendatang mudarat kepada mata.

*sumber xdinyatakan sbb KK bkk byk blog, semua maklumat sama jea..titik pon sma..semua pon copy paste..so, xtaw milik siapa..hehe*


oke jom tgk CARA PENJAGGAN CL!
*syarat2 nak pkai CL*

1) basuh tangan dgn sebersih2nya! *elak guna sabun lanolin, takut melekat pada CL
2) guna kain bersih utk keringkan tangan
3) ikot tata tertib pemakaian CL..no shorcut..
4) CL jgn pakai lebih pada masa y spttnya
5) setiap CL utk satu mata shj
6) jgn bilas atau rendam CL dgn air biasa..guna air khas utk CL * lupa air ap, suling kan? zzzz
7) pastikan CL tenggelam bila direndam * nnti rapuh kalau xtenggelam
8) jgn kongsi CL walaupon korg syg giler2 kat dia..hahaha
9) bersihkan jugak bekas CL setiap kali nk guna
10 ) jgn tidor dgn CL *takotttt
11) jgn biar hujung botol solution kotoq
12 ) jgn mengada2 duk kat bahang api..contoh : tmpt BBQ..cair kang CL tue..nauzubillah
13 ) dan...tya la pada y pakar tentang CARA PENGGUNAAN DAN PENJAGAAN

byk kan? byk lg sbnrnya..haha *gelak jahat
so korg perlu lah SGT2 PEMBERSIH DAN BERHEMAH DAN BERDISIPLIN dlm menjalankan misi anda...zzz

KK jarang pakai da skrg..
eah, bkn sbb x berdisiplin okeh?
*sy skema taw, hahah*
tp..malas...zzz

kesan pkai CL? kalau xpndai jga lah..haihh..xsanggup plak nk letak..t ckp KK menakut2 kan korg plak...
apa kata google sndri..hehe

p/s : niat bukan nk menakutkan..tp nk kasi peringatan bersama :).. yang paling penting..hukum tue..
kita nk terima redha Allah, bkn redha manusia :)

Wednesday, 6 March 2013

Wordless Wednesday

Assalamualaikum..


p/s : let pic talks..haha

p/s : ya Allah, jauhkan kami dari sifat riak, takbur dan ujub..jauhkan kami perkara2 mazmumah..
lekatkan dihati kami sifat2 mahmudah..aamin

Saturday, 2 March 2013

WE GOT THE WINNERSSSS! TAHNIAH! :)


* haa...mesti semua tertunggu2..maaf yea..;)*

Assalamualaikum. 
selamat malam. harap korang masih lagi mempunyai kesabaran yang tinggi ye. 
hana mintak maaf sangat, plan nya nak umum semalam , tapi partner hana kk tu dya ade family day pulak, so kat sana takde wifi ~
jadi hari nie hana da blik hostel, dye pun sama. even hana penat sekalipun, hana tetap berusaha untuk mencari pemenang . tengokkk la . demi korangggg ~ 

okay. untukk itu hana rasmikan majlis penutup segmen nieee ;) 

jenggg. jenggg. jenggggg.. pemenang-pemenang nya adalah . sila ke sini untuk tahu no bertuah anda ~
*
**
****

********

***************
********************

****************************************

TOP REFERRAL --->> 



TOP COMMENTATOR --->> 

 ( E' Dazzle Shop ---> blouse & Sikecikshop Sikecikshop ---> 2 brooch )

BLOG TERKEMAS DAN MENARIK --->> 

(Tudung 4u ---> 

keychain nama felt 2x pemenang  & Sikecikshop Sikecikshop ---> 2x pemenang )


TAG TERBANYAK -->> 

Tudung 4u ---> tudung bawal )

ENTRY MENARIK --->>

( Khadijah Khalil ---> top up ) *KK*

RANDOM .org : 




Ilia Natasya ---> cursor nama )



Ilia Natasya ---> cursor nama )


Ilia Natasya ---> cursor nama )


Lo La --- > topup maxis rm 10 )


Dayah Danisha --->   header)




Dayah Danisha --->   header )


Ilia Natasya ---> review blog )



Ilia Natasya ---> review blog )


Ilia Natasya ---> review blog )


Farhan Choco---> hadiah misteri )




Farhan Choco---> Edit classic template )

Sikecikshop Sikecikshop --->  custom fridge magnet )

Sikecikshop Sikecikshop --->  custom fridge magnet )


Sikecikshop Sikecikshop --->  custom fridge magnet )

Sikecikshop Sikecikshop --->  custom fridge magnet )


p/s : PERHATIAN KEPADA SEMUA PARA SPONSOR DAN PEMENANG, SILA SALING HUBUNGI ANTARA SATU SAMA LAIN BAGI MENUNTUT HADIAH ANDA. WARNINGGG ! SILA JALANKAN TANGGUNGJAWAB ANDA WAHAI SPONSOR, JANGAN TIPU,. NANTI BURUK PADAHNYAA ~ BANNED ! 

MEMO : sekiranya sponsor tidak respon terhadap message anda, sila hubungi hana di facebook sekian . 
hadiah haruslah dituntut sebelum 13.3.2013

KK : thanks 4 ur effort! tahniah kpd pemenang..y xdpt tue..lain kali cuba lagi yea :) , semua result           adalah muktamad..segala surat menyurat dan pujuk rayu tdk akn dilayan..hahah ;)








Thursday, 28 February 2013

HEY! jom join segmen by Hana & KK

STICKY POST





Assalamualaikum...

okehh..dah janji hari tu nk buat segmen kan...SPECIAL NYA segmen kami dimana ada hadiah..okeh? haa...hebat x? wink2!

Hadiah sgt menarik disebabkan bknya sponsor..AND! kami ada byk kategori pemenang... thanks 4 HANA on making this.

so.. SENARAI HADIAH KAT SINI

setiap pertandingan mesti ada syarat kan? so.. nie terma dan syarat nya..


                                               

1) Follow blog KK( blog nie ) and Hana *paling penting sebagai penganjur* haha

2) Buat entry bertajuk  SEGMEN : "WHO IS THE LUCKY ONE ? by HANNA & KK " 

3) letak lah banner yang dibuat cun by sponsor nie..

4) tag 2 blogger and make sure diorang tahu! :)

5) tinggal kan link entry korg tue kat ruangan comment neither KK or Hana okeh?
     * hana buat syarat mcm nie, tp..KK xkesah..ikot korg..terserah oke :) tp..y penting salah satu

6) and follow sponsor kami yang cun! >>>>>>. sponsors


TARIKH LUPUT : 28 FEBUARI 2013


NOTA TAMBAHAN KK :

a) KK akan buat review untuk korg..kalau korg sudi direview..T.
          *so bgtaw la sket kat entry tue..''KK review sy'' ke..apa ke..
          *untuk korg jugak kan? :)

b) Kalau korg nk review KK dlm entry korang pon okeh! i lagi suka..wink2!
          *dlm satu entry yg sama dgn segmen ni
         





Wednesday, 27 February 2013

Wordless Wednesday

Assalamualaikum
semua pon sibuk nak post entry pasal
Wordless Wednesday (WW)

Walaupon xtaw apa maksud WW nie
tba2 teringin nak buat jgk
peduli apehh akuhh..
hahaha..

ppe pon, research mesti dibuat 
sebab nak tahu apa itu Wordless Wednesday
hehehe..

WW : When the picture is describing the hidden massage

*sumber : otak sendiri*

hahaha..
yang tue la den dapat lepas buat research..zZz :P

so, WW kali ini ialah..



xtaw la betol ke x mcm nie..
apa2 pon..
aku peduli haapaa..
hahaha


p/s : WW xjd WW kali nie sbb terlalu byk description...hehe

Tuesday, 26 February 2013

Segmen Blogwalking oleh Eraz Fadli..

Assalamualaikum..
join segmen satt...
senang n pantas..
like senafass jea...
haha :P





Eraz Fadli mengajak semua blogger untuk join Segmen Blogwalking oleh Eraz Fadli.. Segmen yang sangat simple dan insyaallah akan memberi manfaat kepada semua.. Segmen ini bermula pukul 8.30 pagi hingga 11.59 malam ini sahaja.. Top Refferal akan mendapat sesuatu daripada Eraz Fadli.. 

Syarat : -
  1. Follow blog Eraz Fadli , dan like Page E'raz Fadli..
  2. Buat tajuk entri Segmen Blogwalking oleh Eraz Fadli..
  3. Copy coding yang telah disediakan dan paste kan ke dalam ruangan HTML dan publish entri..
  4. Tinggalkan URL entri anda ke dalam ruangan komen..

# Senang.. Idea cara yang simple dan mudah ini Eraz Fadli kreditkan kepada blogger Mia Liana.. 

Monday, 25 February 2013

Baby, are we in Love?

Assalamualaikum..


Poem – Baby, are we in love?
Words by – Ameen Misran

*This poem is inspired by Hilal Asyraf’s “Awak, Kita Ini Bercintakah?”

I have never held your hands so far,
or looked into your eyes to say how beautiful you are,
We have never gone out together
we rarely exchange love letters together.

The only means of communication between us is 
through text messages, social media and a couple of phone calls,
when I tweet, you retweet,
when I post a status on facebook, you like,
but should it be just like that?
Love and affection should be more than that.

We are in a relationship
but why do I feel like everything between us is restricted?
It feels like I’m losing you.

I can’t see you unless there’s company from a third party,
I can’t have dinner with you unless there’s intervention from our families.

Exist such distance between our hearts,
and barriers since the very start.
Our separation sometimes makes me scared,
but why, why did you keep on reminding me
“Let us get ourselves prepared”.

I don’t know, I don’t know,
I’m doubtful, are we in love?
Are we really, really in love?

--------------------------------------------
Yes I know I’m wrong,
I was just carried away,
seeing all the couples out there,
at the park, at the restaurant, at the movie theater,
caressing each other,
hugging and kissing like no other,
man! That is romantic!
Seeing all at that, 
makes me deprived of my love story,

I’ve always wanted an ideal love story like in the movies,
but I need to stop and let it go,
Because after every rainfall must come a rainbow.

I got to be patient,
the sweetness of happiness is always best tasted after we are tested,
this is not what Allah wants,
this not what the prophet wants,
this is not what we want.

Yes, you are right,
we are deeply in love,
not in their assumption,
but in His definition.

Neither holding our hands,
nor filling up our desired demands,
have defined a loving relationship,
but declared that bond as an abandoned ship!

Allah says that:

قُلْ إِنْ كُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللَّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ ۗ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَحِيمٌ
Say, [O Muhammad], "If you should love Allah , then follow me, [so] Allah will love you and forgive you your sins. And Allah is Forgiving and Merciful" (Ali-Imran: 31).

Following the prophet is what we should do,
never ever give in to the feelings that aren’t true.

This is not our time to go beyond the boundaries,
but it’s time for us to be equipped with all the needed “expertise”,
we got to master a wide range of skills,
financial management, anger management,
Children’s education, automotive skills, 
Cooking skills, house-keeping skills,
without these we are killed.

True love is how we center all our love towards the Almighty,
and prevent ourselves from entering that fiery place of severity.

In time, we will be united finally,
and we aspire to build an extraordinary family,
with amazing children who will become leaders of the community, 
the leaders of the Ummah.

That destiny starts before we are married,
I cannot imagine us making sins before the day we are united, 
that will defeat the purpose of Baitul Muslim, Baitul Jihad, Baitul Dakwah,
as marriage is all about attaining Barakah from Allah!

Love is everything that brings you closer to Allah,
and whatever brings you further from Allah is not love.

I’m looking forward for that day,
our union,
our synergy as one.
You will be my princess,
I’ll be your prince.

Baby,
we are in love.
You are my love

Saturday, 23 February 2013

2 hari lagi!

Assalamualaikum

wah2..pejam celik pejam celik 
( sblm pejam x celik2..eah? ^^)
tinggal 2 hari lagi sebelum segmen KK n HANA tamat
*sedih..huhu

korg2 yang da join segmen kami..thanks diucapakan..
yang list senarai peserta tue korg blh la berblogwalking,
smbil2 tambh readerss n followerrrss :)

yang x join lagi,
klik nie..
jom join..
hadiah gempakk kot! :)

unknown

assalamualaikum

hari tue ada satu number unknown kol KK
KK dgn perasaan bengang n sgt defensive
angkat kol..

''hye, nie cik Khadijah'' 

yea

''selamat tengahari cik, saya N***''

yea

''sy dari syarikat ******''

oke, sy sibuk nie

''owh, maaf menggangu, ''

bye

haha.. den bengang kott..
yelah bile dlu da kna tipu mentah2 oleh unknown number..
skrg tdk lagi!
hahaha..
tipu apa? tipu Maybank kad..
nasib baik Allah bersama kita :')
Alhamdulillah


sekarang nie number y sgt asing bagi kita negara M'sia nie
asik kol KK plak..
adeh! spe lah  sanggup jual maklumat nie..
hmm *kecewa*


kan best kalau dpt kenakan dorg blik mcm vid nie 
haha *gelak jht*


nie adalah salah satu cara untuk dorg songlap duit dgn muda

Perhatian Utk Semua Rakyat Malaysia!
[Ada orang yang menerima panggilan dari +375602605281, +37127913091 atau sebarang nombor yang bermula dengan +375 atau +371 atau 081, hanya satu deringan dan terus putus dengan meninggalkan pesanan "missed call". Jika anda membuat panggilan semula ke nombor tersebut, anda akan dicas sebanyak $15-$30, dan semua senarai contact akan disalin dalam masa 3 saat. Jika anda mempunyai maklumat akaun bank dalam telefon pintar anda, mereka boleh menyalinnya. Kod +375 dari Belarus dan kod +371 dari Latvia. Jangan jawab atau panggil balik nombor-nombor tersebut. Tolong hantar dan kongsi maklumat ini dengan rakan dan keluarga anda] Kami Prihatin! Anda Bagaimana?

*dari fb*
# wallahua'lam

doa tolak musibah :
Ya Allah, aku memohon kepada-Mu kebaikan apa yang dihembuskan oleh angin dan kebaikan apa yang ada di dalamnya. Aku berlindung dengan-Mu dari keburukannya dan keburukan apa saja yang ada di dalamnya. Ya Allah, jadikan angin itu rahmat bagi kami dan azab bagi orang-orang yang ingkar kepada-Mu, semoga shalawat Allah senantiasa tercurahkan kepada Muhammad dan keluarga Muhammad.


apa y penting..byk2 kan berselawat and amalkan ayat kursi
 btw, nasihat KK.. semua berhati2 lahh..

p/s : da serik dgn unknown..