Tuesday, 22 March 2011

Segmen : AKU BENCI ROKOK

Assalamualaikum..


wahhh..BA buat segmen lagii..byk btl segmen dia buat..KK ada soalan cepumas nie..mana dtg idea yea?? hehe..nak join?? klik mengklik lah kat sini yea..->sini la!


KK xtaw knp tiba2 tertarik nak join segmen nie..mungkin sbb TAJUK nya?? hmm..mungkin...


let's begin!



image

  •  Sila nyatakan KENAPA ANDA BENCI ROKOK ? Mesti lebih dari 100 patah perkataan .. ( mcm kena buat krgn plak..hehe )
kenapa benci rokok?? sbb rokok org kafir yg buat dan niatnya hya utk menjatuhkan umat Islam..si pembuat itu sendiri tidak menghisap rokok kerana mereka tahu bahaya nya rokok..'rokok hya untuk org bodoh' ( maaf ) kata mereka apabila ditanya knp tak guna barang ciptaan sendiri..dan2..rokok ni akan membahayakan kesihatan si penghisap dan org sekeliling nya..lebih2 lagi kanser..kan kadar penghidap kanser nie semakin meningkat,dan sebahagian besarnya adalah disebabkan rokok.dah lah penyakit
kanser susah nak ubat..kesian yg jadi mangsa..tambahan pula,fatwa telah mengatakan yg rokok nie haram..jadi sy benci rokok sama mcm sy benci benda haram..dan ~.bila sy hidu asap rokok..ia membuatkan sy...erkkk..uhuk3 ( batuk,hehe ) dan sakit dada rasanya..tiba2 rasa mcm org  nazak sbb xblh bernafas..itu tak termasuk kesan2 yg bakal sy ( kami ) hadapi bila hidu asap rokok..bykkk...dan..itu saja...hehee


  • Pesanan buat mereka yang merokok dan bakal merokok !
pesanan utk yg merokok :
cuba sedaya upaya berhenti merokok..dan  igtlah kesan2 yg bakal kita dan org sekililing...walau tdk syg diri sekalipon,sygla org sekeliling anda..anda mampu mengubahnya! ( hak3)

pesanan utk bakal merokok :
utk bakal2 perokok..fikir dlm2,baik2..think cook2 sblm buat keputusan yea?
kalau ada sape2 ajk hisap rokok...katakan 'TAK NAK PADA ROKOK'..hehe


  • pendapat anda mengenai yg merokok nie
sy rasa..sy rasa..mula2 mereka nie cuba2 saja..lama2 dah jadi ketagih..2 ramai yg jadi penghisap rokok tegar 2..dan2,mereka rasa hebat & cool bila hisap rokok...(hebatt ker???) *x hebat bila awk sakit oke..hehe


p/s : semua nie hya pendapat semata2..kalau ada hati yg tercabut 2..mohon maaf..=)
       ( idea x byk sgt sbb baru lepas makan maggi,hee )




KayKay

2 comments:

SiS NaD said...

SiS PuN BeNCi RoKoK... JoM JoiN KeMPeN 'KaTeRKaN TaKNaK PaDeR RoKoK'!~ (^_____^)V

Lulu caldina said...

Kalau kat kotak rokok tu mcm-mcm gambar ngeri mengenai kesan rokok keatas badan..tapi perokok masih tak sedar..Huh! Say NO to ROKOK